Oct 27, 2015

Hepi Anniversary Yg Ke-7




Hahah…bole lupe bile anniversary..wakakakaka..dua2 xingt lgsung..fesbuk la yg ingtkan..kuikuikui…byk urat putus kot...tp nk cite psal anak-anakku je..eh?motif?heeee

Perkembangan Zafran:
6 tahun – dah bole baca buku Anakku ke-6..Alhamdulillah mendengar kata,lembut hati,senang nak disuruh apa2,pndai jaga adik,kdg-kdg sensitif..tula abang sulungkan..kalo bergaduh..mudah mengalah dgn adik2..tp kdg2 die geram..di wat xtau je..heee..satu lg..kdg2 suke nyakat kakak sbb die geram kakak tak kaco die..hahahahhaha..lg satu pndai layan adik zikri..ngekekek adik zikri gelak kalo main dgn abg Afan…

Perkembangan Dhia:
3 thn 11 bln (thn ni pttnye 4 thn la lahir bln 12 kan..)..masih menyusu susu dutch lady coklat(paki puting keras dah)..yg putih takmo dh,bile di suruh..kdg2 boleh diharap..kdg2 bg alasan (cth :Ibu:”Kakak, tolong letak botol adik kt sinki”. Ainur menjawab:”Kakak sakit kakila..”)..pdahal tak sakit pun..hahaha..mmg byk auta anak no 2 ni..hehehehehe..manja sgt2 dgn ibu..main dgn abg.gaduh.nangis..pdahal die yg cari pasal..tapi die yg nangis..pandai sayang adik,pandai jaga adik bile ibu nak masak ke..nak wat keje ke..pndaila jaga adik..kalo nangis misti nak ibu pujuk..taknak org lain.hihihi..masih lg baca buku Anakku-1..mule2 die yg brsemangat nak baca..dia yg amik buku tu suh ajar..bile dah ajar..br ulang kali kedua..dh boring..haha.suh lompat ke Buku-6..sabor jela..nanana pun tak lepas lg dhia oiii

Pekembangan Zikri:
Dah 1 setahun sebulan, zikrila yg plg aku kurang cite kt blogkan..mood blog dh kureng..huhu..skrg dh bnyk fesbuk,instagram..tu pun aku suka bukak n tgk je.mlas nk cite ape2..heee..oo..zikri pulak setahun dh berjalan.cpt jugak mcm kakak dhia..kalo masa tateh tu die pun akan sebut “taaaateeeeh…taaaateeeeh….taaaateeeh”(dlm pelat die la..hee)..bile bukak buku abc pulak dia akan menyebut aaaa…aaaa..aaaa..hehehe..dan akan menunjuk2 gambar..nak cakap tak pndai lg..tepuk tangan dah pandai..bye2 pun dh pandai..hehe..pantang nmpak ayah keluar..mesti nak ikut jalan..lg satu pantang nmpk ibu pgg hset (yg ni aku xberapa gemar..huhuh)..mesti nak suh ibu bukak lagu kt apps tu..ala..lagu budak2..zikri suke tgk..mcm2 lagu..huhu..aku kalo boleh nk kurangkan pendedahan ke gadget ni..huhuhu..zikri..zikri..
Syukur Alhamdulillah..aku dikurniakan suami yg baik & anak2 yg comel ..syukur sgt2..Semoga ukhwah ikatan kekeluargaan kami berkekalan dan berpanjangan sehingga akhir hayat.AMIN YA ROBBALALAMIN..TERIMA KASIH ALLAH.PERMUDAHKANLAH SEGALA URUSAN KAMI DUNIA & AKHIRAT..AMIN…

LAST BUT NOT LEAST, “HEPI ANNIVERSARY ABG YG KE -7..LOVE U TILL JANNAH..MMMUAAAAHHHH”

2 comments:

HEMY on October 27, 2015 at 1:04 PM said...

wah..7 tahun dah..alhamdulillah..bahagia kan...moga smpi ke akhir hayat...

zurainah on October 28, 2015 at 12:41 PM said...

InsyaAllah...heheh..mekasehh..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Part Of Memoirs Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting