May 18, 2012

Gadgetku...


ohoooii...semua orang ade gadgetkan?eleh..aku pun ade gadget..tak heran..hihi..hari-hari usung bawak p ofis..lantakla kalo org tnye..beg makeup ke?haha..tp biasanye diorg paham dah sekarang ni..especially ibu br lepas naik cuti bersalin..paham2 jela kan..anak kicik lagi mistila nak susu ibu..huhu..asalkan ada syukur Alhamdulillah bagi aku.kali ni penyusuan sepenuhnya masih gagal.;(..tapi bile malam je kebanyakan aku mmg DF je..jarang bagi susu botol kalo malam..yela baby dok mengempeng je bile dgn kita..hihi..masa pantang lagila..aku nak makan ke nak g toilet ke memang kene cepat2..takleh lambat2 kalo tak mengamuk si Dhia..ngamuk bkn slow2 tau.terus menjerit macam kene cubit..hihi..Dhia..Dhia..tapi sekarang dah besar dah pandai main2..skrg ni tgh rajin niarap..ngiring2..tiarap.hihi..cepat jugakla nak niarapnya.;).pastu skrang ni suke betul dukung..pantang letak.kejap je die dah nangis suh mintak dukung..huhu..tp kalo agah2 die..mmg dah pandai gelak dah..ternganga mulut die senyum ketawa..oh anak ibu...geremmnyee..hihihi..abgnye pun kadang2 layan je adiknye tu..tapi ikut mood die..kalo tak hokay.jgn harap abgnye nk layan adiknye..hihihi..haa..nila gadget aku ke ofis ngusung skali dgn laptop..adaoaiaiaia..bilela nak dapat PC baru ni...berjanggut la aku tnggu..sampai takde janggut...hahaha

Ni adalah breastpump Medela Swing..single electric (bole pakai bateri/adapter)..beli murah online..beli kt kedai mahal jugak sbb aku beli ni kat kedai..tu pun pujuk2 laki aku sbb penat la pakai manual..ahakss..tringin beli medele freestyle..jgn harap husband aku nak kasi..hihi..beriban ooo..harga dio..ahakss..

Ni pulak cooler bag..hihi..cantekla sikit bwak ni..murah je beli online RM18..beli kt babykidseshoppe..tapi kene pandai2 surveyla mane yang murah yang mahal..hehe

Ni pulak ice pack (tahan 8 hours)..beli kt babykidseshoppe jugak..keje aku masa preknen dl cari brang2 camni..haha..syiok woo tgk..yela excited.act ade lagi brang2nye selain di atas macam storage botol..plastic storage..tu semua utk simpan susu perah..hehe..

Hokay..tujela kot gadget utk dikongsi sebagai ibu..aku tau ramai ibu2 di luar sana lebih berjaya menyusukan anak mereka..Peace No War!=)

3 comments:

♥naematulsaadahismail♥ on May 18, 2012 at 12:51 PM said...

hehehe..naem pun pakai swing..
tp suction dia mcm slow..suka pakai manual..ritu pakai anakku.skrg tgk dh buruk dah.. adik tisya nanti boleh la kot beli manual baru.hehe..
gadjet ibu paling berharga kan ;)
luv it

zurainah on May 18, 2012 at 3:55 PM said...

hehe..slow..tp lembut..kalo time dapt ldr lg bes..hihi..akak pun ada pakai manual-avent..tp penat la tgn..hihi..sonokla naem t leh tandem nursing..lg bnyk susu kuar t..hihi

♥naematulsaadahismail♥ on May 20, 2012 at 10:03 PM said...

aah lenguh..pluss asek nk tgk je masa pumping..hehe
tak tau la si kakak nak ke tak kak ina, sekarang ni acah2 dia dia wat tatau jee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Part Of Memoirs Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting