Apr 13, 2011

Nak cerita ke tak nak cerite ek...


Erm...cerita jela..cecite..cecite..kikiki (pinjam ye dialog HKL..hee)..begini ceritanya...tersebutlah alkisah sabuah cerita....(buat dalam nada syair tau)..hap tuih...xsodap langsung...kihkihk..kla..kali ni nak cerita betul-betul..

Begini kisahnya;

Aku kan plan nak balik JB sabtu yang lepas..Jumaat malam tu kan camne ntah tetiba lak kitorg tutup lampu time tido..biasanya kitorg bukak lampu..tapi disebabkan buah hati jantung pengarang kami takmo tido2..aku pun terus tutup lampu..lepas tutup lampu barula dia nak tido..aish..anakkku ini...ok suma tido..

Tiba-tiba kan.....
*
*
*
*
*
*
lebih kurang dalam pukul 3.00 pagi..tetiba...
*
*
*
aku terdengar seorang budak menangis...aku bangun dengar ingatkan baby kat belakang rumah..sekali aku tengok anak aku...takde kat sebelah..rs nak pengsan jap pun ade..husband aku lgla..mcm nak terlompat bangun bile zafran takde...mmg terkujat la aku...
rupa-rupanye zafran kat dapur tengah nangis sorang-sorang..terus aku on lampu..aish pelik kitorg sebab tak pernah dia bangun terus g kat dapur..biasanya die kacau ibu ayah dl kalo bangun pun...
pastu aku terus peluk die..terus senyap dia..
*
*
*
kitorg tdola sampai keesokan paginye..dalam pukul 10.00 pg kot siap-siap..semua..lepas siap-siap terus g FPAS sebab nak amik kerepk pisang & ubi acik titin jual..pastu husband cakap.. 
"kite balik la amik tupperware..kang lemau pulok belum sampai JB t"..
lepas sampai rumah kan...sesuatu terjadi lg...aish..mengujatkan lagi kami bertiga..korang nak tau ape..
sila scroll ke bawah lagi...he
*
*
*
*
*
*
husband aku lompat terperanjat bile keluar dari kereta..die nampak ular macam nak masuk rumah kami..tapi tak jadi..patah balik masuk longkang...aish....aku lg la nasib baik dalam kete...eeee...takutnyeee
ngeri tau tak..bukan kecik..besar..gelap..hitam pulak tu...Ya Allah lindungilah kami sekeluarga..
*
*
*
 *
so..conclusion kami adakah kejadian anak aku nangis kt dapur dengan 'makhluk Allah' tu berkaitan..mungkin juga beliau tolong jagakan umah kami sepanjang ketiadaan kami..Wallahualam..Allah lebih Mengetahui..

Semoga Allah sentiasa lindungi kami sekeluarga..Amin Ya Rabbal Alamin.

4 comments:

cik tk on April 15, 2011 at 7:37 PM said...

takutnyeee... ingat dlu ular masuk umah tu kan ina. lg 1, katak ngok ngek tu.

org doakan korg sekeluarga sentiasa dipeliharaNYa. harap2 ular tu xmendtgkan bahaya. amin

zurainah on April 18, 2011 at 12:11 PM said...

tula..harap2la da..da..huhu..riso gak..kalo ingt balik rs geli...erkkk.yuckss!

kak yuyu pinky said...

euww meremang bulu kudukkku huhuhuh

zurainah on April 21, 2011 at 12:24 PM said...

bulu kudukmu?bulu apekah itu..hahaha..gelikan..aku lg la geli..eeerk.geli geleman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Part Of Memoirs Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting