Jan 25, 2011

Kek Coklat yang xberapa moist..haha


Hahaha..mood hepi..yipie..yipie..kerana berjaya wat coklat yg xberapa moist..ekekeke..first time wat xmnjd..second time brla menjd..Alhamdulillah..husband pun kate..haa..mcm ni brla jd..ekekeke..ape2 pun kredit to jintanmanis.com sbb aku amik resepi dr situ..ekeke..Tq ye akak jintanmanis yg manis..

 
Resepinya Begini :-

Bahan-bahannye adalah :-

2 cawan tepung gandum
1/2 cawan serbuk koko
1 1/2 sudu kecil baking powder
1 /2 sudu kecil soda bikarbonat
1ct garam
semua bahan di atas mesti di ayak terlebih dahulu.
1 1/2 cawan gula ( kalau nak kurangkan jadi 1 cawan suku pun boleh)
2 biji telur
1/2 cawan minyak  masak
1 cawan susu segar

Cara-caranya:-

1. Mula-mula asingkan putih dan kuning telur, putar putih telur hingga kembang baru masukkan gula, kemudian masukkan kuning telur, susu segar dan minyak, akhir sekali baru masukkan tepung yang telah diayak. kacau kaup balik dan pastikan tepung betul-betul sebati.(tp semlm aku campur je sume bahan..pastu gaul hingga rata smpai agak2 rs tangan tu dh letih & lenguh..brla berenti..ekekeek..=P (just kidding..))
2. Bakar pada suhu 180 darjah selama 50 ke 60 minit atau kukus selama 1 setengah jam. keluarkan dan sejukkan, setelah sejuk baru dihias dengan cooking coklat (tp semlm aku wat pkai kukus shj, oven xde kt umah..ekekek) .

Selamat Mencuba ye kwn2...=)

3 comments:

jai on January 26, 2011 at 12:02 AM said...

macam best

PaRtOfMemOiRs on January 26, 2011 at 8:20 AM said...

haah..mestila best..=)

Sajian Kasih on October 9, 2012 at 2:06 AM said...

sya pun dah cuba resepi ni.. mmg sedap.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Part Of Memoirs Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting