May 5, 2008

4 Mac 2008


4 Mac 2008

tarikh yg xdpt aku lupekan sampai aku mati..InsyaAllah...mane nk start yer..

2 hari sebelumnye.(1 Mac 2008)

aku rs hepi dan takut time tu..yela org nk tunangkan..hehe..alhamdulillah selamat ditunangkan degn shafiz..buah ati aku sejak kt upm lg..yg bnyk tlg aku dr A sampai Z..dr aku jatuh sampi bgn..die sntiasa ade disisi..walaupun mcm2 cabaran yg dilalui
die still dgn aku lg..alhamdulillah..I love u bebeh..ee..gelinye..hehe

esoknyer..(2 Mac 2008)
aku tgk bapak aku sihat walafiat..aku tgk die gembira..maklumlah dah lame die suh aku tunang dgn shafiz..masa abah salam ayah shafiz, abah nangis..aku xtau..nape..sedih kot..atau terharu..maklumlah dah lame die ckp takut xsempat tgk aku nikah, kalo x abah dah nk aku nikah time tu..tp mane bole..ati family kene jg gak..xkan sesuke ati lak nk kawin..hehe..last2 kitrog decide tunang je..abah pun setuju..tp hari tu mmg aku tgk abah sihat sgt2..cume biasela sakit tuakan..paham2 jelakan


Lusanye..(3 Mac 2008)

petang tu..abah demam panas gile..aku xtau nape..aku msakkan sup pun abah xnak mkn..lembik btl abah time tu..mkn pun abah nk mak suapkan aku tgk mak nangis..aku xtau nape..aku dah rs takut..aku xtau nape..aku risau..nape abah lembik sgt time tu..terbaring jer.abah mkn ckit je.pastu dah xlarat dah..lembik btl abah time tu..sampaila mlm..


Hari Yg Sedih..(4 Mac 2008)

pg tu dalam kul 6 pg..tetiba mak aku kejutkan aku..zurainah!zurainah!abah dah xde!aku tergamam dr tdo..btl ke ni?aku mmpi ke?aku lari2 trus kebilik abah..aku tgk abah dah ternganga..abah xde.Innalillah.aku jerit2 abah2! bgn! abah!..ms tu aku xnangis lg..aku xtau nape mcm aku dah xbole wat ape2 dah..kaku..trus jiran tlg pnggl pak imam,sume,mak trus tepon k.manja ckp abah xde..bnyk urusan kene diselesaikan.

x lame tu k.manja dtg..aku n k.manja g balai polis..report sume yg patut nk wat sijil kematian..balik dr balai polis..aku xabis2 bc yasin utk arwah abah..sikit2 org dtg..jd penuh rumah tu..mem ofis k.manja,k.pah..sedihnye xterkata..ptg tu mem2 ofis aku pun dtg termasukla dekan terkejut gak aku..hmm..trima kasih kwn2 atas sokongan moral kalian..

aku tgk mak aku mcm blur..mcm dah xtau nk watper..aritu mmg ari yg sedih2..aku xberenti2 menangis..aku solatkan arwah abah kt masjid, aku nangis.g kubur pun aku nangis lg2 masa pak imam tu bacakan talkin..aku sedih dgt2..mak lg la..aku ksian kan mak aku..sedihnyer

lg2 sedih bile teringtkan mak yg skrg ni dok dgn asraf jer..kalo aku dpt kje kt jb kan bgus..mak ad kwan..bole aku tgk2kan mak..tp ape yg berlaku sume ade hikmahknyer..ajal,maut,jodoh ditgn Tuhan..

kepada kawan2 ku semua..Ingtlah berbaktila kepada ibu bapa kita sementara mereka ada disisi..sesungguhnye betapa pilunye kalo kite xdpt mmmbalas jasa mereka yg membesarkan kite dr kite sebesar ibu jari sampai besar mcm ni..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Part Of Memoirs Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting